Co jest najgorszym koszmarem muzyka na scenie? Trema? Nie, znacznie gorzej jest, gdy nie słyszy dobrze siebie lub innych muzyków. To oczywiste, że nieodzowny jest tu klarowny, dobrze brzmiący i mocny monitor odsłuchowy. Zwykle jest to głośnik w obudowie klinowej ukształtowany tak, że leżąc na podłodze skierowany jest bezpośrednio w twarz. dBTechnologies Flexsys FM10 to właśnie taki scenieczny monitor odsłuchowy. 10-calowy głośnik niskotonowy i koaksjalna konstrukcja zapewniają zrównoważone brzmienie i duże ciśnienie akustyczne. W sam raz dla zespołów i akustyków dysponujących ograniczonym budżetem. To również idealne rozwiązanie dla gitarzystów, którzy szukają pełnozakresowego głośnika o płaskiej charakterystyce (FRFR) do swojego wzmacniacza modelingowego, aby optymalnie odtwarzać brzmienie ich emulowanego cyfrowego łańcucha sygnału. Głośnik przekonuje również kompaktowymi wymiarami, dzięki czemu idealnie sprawdza się na małych scenach.
Jao muzyk masz już dostatecznie dużo na głowie, troszcząc się o własny sprzęt. Kto miałby czas zajmować się jeszcze odsłuchem na scenie? Ale uwaga, ten aspekt jest bardzo ważny! Nieselektywne brzmienie można jeszcze znieść w sali prób, ale na scenie wszyscy artyści muszą doskonale się słyszeć, aby móc bez stresu dać dobry występ. I tu na scenę wkracza Flexsys FM10 firmy dBTechnologies. Ten aktywny monitor odsłuchowy oferuje naprawdę świetne brzmienie i obejmuje szeroki zakres zastosowań. Czy to zespół muzyczny, wokal męski albo żeński czy też playback – ten kompaktowy głośnik poradzi sobie ze wszystkim, a dzięki zintegrowanemu procesorowi DSP z ośmioma różnymi presetami jest również zaskakująco wszechstronny.
Od monitorów odsłuchowych oczekuje się zwykle pełnego pasma, a Flexsys FM10 firmy dBTechnologies – lub kilka takich głośników – właśnie to oferuje. Jednak ten mocny aktywny głośnik jest adresowany również do pewnej specjalnej grupy odbiorców, a mianowicie gitarzystów używających wzmacniaczy modelingowych. Zadanie głośnika polega tu na tym, że cały łańcuch sygnału, w tym brzmienie kolumny gitarowej, dostarczane jest przez ten wzmacniacz, a monitor ma jedynie możliwie wiernie oddawać brzmienie i je nagłaśniać. Znane jest to również pod pojęciem FRFR, czyli Full Range Flat Response. Flexsys FM10 jest właśnie stworzony do tego, aby zapewnić gitarzystom niezbędną głośność i odpowiednie wyczucie brzmienia – a do tego klarowność na minimalnej przestrzeni.
Firma dBTechnologies została założona w połowie lat 90. jako spółka zależna należąca w 100% do spółki A.E.B. Industriale s.r.l. Od tego czasu stała się jednym z wiodących światowych dostawców profesjonalnych systemów nagłośnieniowych. Firmę dBTechnologies reprezentują obecnie bezpośrednie biura sprzedaży i dystrybutorzy w ponad 100 krajach. Był to jeden z pierwszych producentów w branży, który samodzielnie przeszedł na technologię wzmacniaczy cyfrowych w połowie pierwszej dekady XXI wieku. Dziś może się pochwalić ponaddziesięcioletnim doświadczeniem w projektowaniu cyfrowych wzmacniaczy mocy i ich urządzeń peryferyjnych, w tym zasilaczy i procesorów DSP. Dzisiejsze portfolio obejmuje aktywne i pasywne głośniki, wzmacniacze mocy i elektronikę, a także bezprzewodowe systemy do wielu zastosowań dla szerokiego spektrum użytkowników: od muzyków i DJ-ów, przez usługodawców w zakresie obsługi imprez oraz do stałej instalacji.
Gdzie głośniki Flexsy FM10 firmy dBTechnologies sprawdzają się najlepiej? Przede wszystkim na scenie, gdzie zapewniają świetny, przebijając się odsłuch. Ale też w salach prób, na przykład dla wokalistów czy gitarzystów używających wzmacniaczy modelingowych. Innym zastosowaniem może być na przykład perkusja elektryczna, jeśli chcesz cieszyć się brzmieniem w pomieszczeniu, a nie przez słuchawki. Wystarczy podłączyć odpowiednie urządzenie (modeler, mikrofon, mikser itp.) kablem XLR, ustawić głośność i gotowe. Dzięki mocy 200W RMS i poziomowi głośności do 120dB świetnie poradzą sobie też w głośnym otoczeniu. A ponieważ Flexsys FM10 ma dzięki koaksjalnej konstrukcji głośnika bardzo szeroką dyspersję, nie trzeba stać w jednej pozycji na scenie i można używać monitora również dla dwóch osób.